دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » جامعه »  تحصیل ۳ میلیون دانش آموز در مدارسی که ایمنی کافی ندارند

 تحصیل ۳ میلیون دانش آموز در مدارسی که ایمنی کافی ندارند

کد خبر: 10172

معاون حقوقی‌وامور مجلس وزارت آموزش‌وپرورش گفت: با اینکه در حوزه نیروی انسانی آموزش و پرورش در برنامه هفتم نکات خوبی آمده، ولی برای فضاهای آموزشی آورده‌ها راضی کننده نیست. همین حالا شفاف می‌گویم ۳ میلیون دانش آموز ما در مدارسی درس می‌خوانند که ایمنی کافی ندارد.

رخدادشهر: قاسم احمدی لاشکی در مورد برنامه هفتم توسعه و موارد مرتبط با آموزش و پرورش توضیح داد: در برنامه هفتم توسعه کشور، مواد ۸۷ تا ۹۲ مربوط به آموزش و پرورش است. شاید آن چیزی که به صورت آرمانی انتظار داشتیم برآورده نشده است و از آن میزانی که در واقعیت می‌خواهیم نیز هنوز قدری فاصله داریم، اما انصافا برنامه هفتم توسعه در مقایسه با برنامه‌های قبلی خیلی بهتر و قوی‌تر به آموزش و پرورش پرداخته است. 

معاون حقوقی‌وامور مجلس وزارت آموزش‌وپرورش تصریح کرد: در برنامه هفتم توسعه کشور، یکی از موضوعات مهم در حیطه آموزش و پرورش، مقوله نیروی انسانی است. در همین راستا آیین‌نامه ایجاد سامانه‌ای منظم به عنوان کمیته سرمایه انسانی، برای ساماندهی نیروهای انسانی در آموزش و پرورش مصوب شد که وزارتخانه باید ظرف ۶ ماه کمیته ای برای ساماندهی مذکور را تشکیل و وضعیت را مشخص کند. این مصوبه بسیار نتیجه بخش خواهد بود البته همه موارد گفته شده منوط به این است که شورای نگهبان بر موضوعات صحه بگذارد. 

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه روزهای پایانی بررسی برنامه هفتم توسعه را پشت سر می‌گذاریم، اظهار کرد: مجلس ولی در حوزه فضای آموزشی هنوز خروجی خوبی به ما ارائه نداده است. جلسه‌ای هم در روزهای اخیر داشتیم و بحثی مطرح بود که آموزش و پرورش نیم درصد از سهم مالیات را برای فضاهای آموزشی داشته باشد. 

احمدی لاشکی اضافه کرد: وزیر آموزش و پرورش و رئیس مجلس نیز به موضوع ورود پیدا کرده‌اند و ما هم پیگیر این مسئله هستیم. با اینکه در حوزه نیروی انسانی آموزش و پرورش در برنامه هفتم نکات خوبی آمده، ولی برای فضاهای آموزشی آورده‌ها راضی کننده نیست. همین حالا شفاف می‌گویم ۳ میلیون دانش آموز ما در مدارسی درس می‌خوانند که ایمنی کافی ندارد. 

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: خیرین برای مددرسانی به ما کارهای زیادی می‌کنند و لازم است به همان اندازه آموزش و پرورش هم به یاری آن‌ها بشتابد تا کمبودها و فضاهای آموزشی ناایمن را از بین ببریم. متاسفانه منابعی که می‌توانیم داشته باشیم شفاف نیست و نمی‌دانیم از کجا باید ما هم به میزانی که در توان داریم به خیرین در راستای فضاهای آموزشی کمک کنیم. 

احمدی لاشکی افزود: وضعیت ناشفاف موجب می‌شود مدام به بار پروژه‌های نیمه تمام آموزش و پرورش افزوده شود و به جای اینکه پروژه‌های نیمه تمام را جمع کنیم، شاید بیشتر هم بشود. 

ایلنا نوشت، او ادامه داد: یک ماده‌ای تحت عنوان آموزش و پرورش به مثابه یک موضوع ملی که همه دستگاه‌ها باید به کمک آن بیاید در برنامه هفتم توسعه آورده شده است. از نظر من چنین رویکردی در صورتی که به مرحله عملیاتی برسد و همه دستگاه‌ها در راستای کمک به آموزش و پرورش کمک کنند، شاهد نتایج مثبتی خواهیم بود. 

احمدی لاشکی عنوان کرد: در موضوع نیروی انسانی چند بحث دیگر هم مطرح شده و دنبال نهایی کردن آن موارد نیز هستیم؛ به عنوان نمونه دوره تحصیل در دانشگاه فرهنگیان چهارساله است که این مدت زیاد است. ما دنبال این هستیم که دوره دو ساله تربیت معلم را که در گذشته داشتیم، در نقاط مرزی احیا کنیم تا حداقل دانشگاه فرهنگیان به صورت دوره کاردانی افراد را برای معلمی حرفه‌ای تربیت کند ضمن اینکه چنین متخصصانی بومی همان منطقه باشند و در محل زیست خود خدمت کنند و زمانی که مشغول به کار شدند به فکر جابه جایی نیفتند و از مقوله نقل و انتقال و چالش‌هایی که ایجاد می‌کند نیز دور شویم.

 
انتهای پیام/

کلید واژه ها:
مدارس ناایمن, دانش آموز
دسته بندی: جامعه
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید